Pomoc dla branży eventowej w kryzysowych sytuacjach w aplikacji Meetlify

poniedziałek, 20 kwietnia 2020

 

Pomoc dla branży eventowej w kryzysowych sytuacjach w aplikacji Meetlify

 

Krakowski startup Meetbit opracowuje aplikację Meetlify, która ma być odpowiedzią na problemy komunikacyjne występujące w kryzysowych sytuacjach, m.in. takich jak pandemia. To inteligentny system komunikacji B2B, który wspomaga kontakt biznesowy online. Twórcy aplikacji liczą, że ich rozwiązanie może być przełomem np. dla odwoływanych masowo imprez, które nie mogą się odbyć w dotychczas znanej formie.

 

Badania rynku MICE dowodzą, że produkt Meetlify ma szansę stać się kluczowym rozwiązaniem problemów dotyczących całej tej branży. Spółka ma bardzo konkretne plany związane z wykorzystaniem technologii rekomendacji i wyszukiwania kontaktów w połączeniu z Augmented Reality (AR). Jej zdaniem upowszechnienie tej technologii w wydaniu „wearable” będzie przełomowe dla całej turystyki biznesowej, zwłaszcza w czasie „odbudowy” po obecnej sytuacji.

 

Meetlify będzie rozwijana w formule ‘as a service’, co oznacza, że prace nad nią będą prowadzone systematycznie i na bieżąco dostosowywane do potrzeb rynku. Z aplikacją Meetlify firma zamierza wyjść na rynki międzynarodowe: Ameryka Północna, Azję i Europę Zachodnią.

Twórcy aplikacji twierdzą, że w obliczu awaryjnych sytuacji ich produkt pomoże uczestnikom i organizatorom wydarzeń „uciec do przodu” i będzie narzędziem pozwalającym na adaptację i optymalne wykorzystanie ich czasu. Jeśli jakieś wydarzenie (np. targi) zostanie odwołane w ostatniej chwil, organizator może utworzyć w systemie Meetlify wydarzenie wirtualne, poprzez wydzielenie przestrzeni dla wybranych uczestników, którzy planowali przybyć na event. To w połączeniu z autorskim systemem kojarzenia kontaktów oferowanymi przez spółkę wraz z dostępnymi na rynku systemami telekonferencyjnymi, pozwoli uczestnikom skutecznie realizować założone cele biznesowe. Dodatkową zaletą aplikacji ma być możliwość wyszukiwania znanych i potencjalnych partnerów biznesowych w lokacji targów (funkcja wykrywania bliskości) i samodzielnie zorganizować spotkania. Po powrocie do ,,normalności’’ aplikacja ma pozwolić na realizację customowych imprez i spotkań B2B.

 

Jak aplikacja Meetlify może pomóc w kryzysowych sytuacjach?

1. Wydarzenie odwołane w ostatniej chwili (np. w wyniku ograniczonego na skutek wybuchu wulkanu lub masowych pożarów ruchu powietrznego, pandemii czynnika chorobowego itp.)

Organizator może w systemie Meetlify utworzyć „wydarzenie wirtualne” – np. targi, konferencję, panel – wydzielając przestrzeń dla akredytowanych uczestników, którzy planowali przybyć na wydarzenie, co w połączeniu z systemem kojarzenia kontaktów oraz systemami telekonferencyjnymi pozwala uczestnikom skutecznie realizować założone cele biznesowe.

Sytuacja koronawirusa pokazała, że brak fizycznej obecności nie wyklucza obecności wirtualnej. Nie musi to oznaczać olbrzymich strat finansowych, jakie ponoszą organizatorzy i uczestnicy. Innowacyjność Meetlify oznacza osiągnięcie celu wydarzenia na poziomie wirtualnym.

2. Targi odwołane już po przybyciu uczestników na miejsce.

Dzięki aplikacji Meetlify uczestnicy indywidualni mogą wciąż wyszukać znanych i potencjalnych partnerów biznesowych w lokacji targów (funkcja wykrywania bliskości) i samodzielnie zorganizować wartościowe spotkania

Dzięki aplikacji Meetlify uczestnicy zorganizowani (przedstawiciele wystawcy) mogą dzięki funkcji wykrywania bliskości odnaleźć przybyłych w lokalizację targów innych uczestników i organizować wartościowe prezentacje samodzielnie.

Jakie benefity oferuje Meetlify po kryzysie?

1. Aplikacja pozwala na optymalizację przygotowań i efektywne wykorzystanie czasu w trakcie wydarzeń, co pozwala na nadrobienie straconego czasu i okoliczności

2. W przypadku ograniczenia formatu organizowanych wydarzeń (brak wydarzeń networkingowych lub administracyjnego ograniczenie spotkań publicznych w licznym gronie) Meetlify pozwala efektywnie wyszukać interesujące kontakty w najbliższym otoczeniu użytkownika.

3. Redukuje „poczucie straty” w przypadku nieprzewidzianych okoliczności – dzięki Meetlify uczestnicy i wystawcy mogą za pomocą aplikacji wymieniać się kontaktami, prowadzić rozmowy biznesowe, prezentacje.

Komu pomoże Meetlify?

Aplikacja ma być pomocą dla Uczestników indywidualnych – ma gwarantować większą ich efektywność, zwiększoną wartość relacji, ciągłość kontaktu, oszczędność czasu i pieniędzy, jak również dla organizatorów eventów, dając im wsparcie w zarządzaniu  poprzez dostęp do statystyk oraz map popularności. Ma też pomóc wystawcom oferując im rozbudowaną analitykę i dopasowanie oferty do potrzeb odbiorcy indywidualnego, a także mapy popularności własnych produktów.

 

Mamy nadzieję, że dzięki Meetbit powstanie przydatne narzędzie, które realnie pomoże branży eventowej.